"Wysoka jakość to mój standard.."

Uncategorized

Copywriter – dlaczego wolisz go zatrudnić, niż nim zostać?

usługi copywriterskie

Być może dotychczas Twoje wyobrażenia na temat pracy Copywritera opiewały wyłącznie o same pozytywy i wizję wygodnej pracy przy biurku, a nawet – jeśli Copywriter ma taki kaprys – z wyciągniętymi nogami na łóżku (oczywiście pod kocykiem, z herbatką w ręku). 

Początkowo fascynacja tym zawodem może być dla wielu osób czymś niezwykle inspirującym i zachęcającym do spróbowania swoich sił w tym zawodzie. Z czasem jednak wiele osób ulega wykruszeniu i wypaleniu. Powodem takiej sytuacji jest ciężka praca, samodyscyplina i szeroki zakres innych cech, bez których ciężko odnaleźć się w takiej pracy. Co zatem sprawia, że poszukujesz Copywritera? Dlaczego dajesz się właśnie na jego doświadczenie w kwestii przygotowania treści na Twoją stronę internetową?

Dobry Copywriter – podstawą są umiejętności

Czy lekkie pióro to wszystko, czego potrzebuje Copywriter? Zdecydowanie nie! Ogólnie rzecz ujmując, umiejętności pisania (uwzględniając w tym zasady ortografii, gramatyki, zdolność merytorycznego oddania sedna tematu, na jaki się pisze, ale i styl, który czyta się po prostu dobrze) to nie wszystko.

Copywriter musi posiadać umiejętność wykonania rzetelnego i skutecznego researchu. Tylko na tej podstawie może przygotować wartościowy tekst dla Zleceniodawcy, jak i jego grupy docelowej. W tym celu może sięgnąć  po ogólnie dostępne materiały, ale i książki, ebooki i treści dostarczone przez Klienta.

Kolejną kwestią, o której nie można zapomnieć w tym zawodzie, jest samodyscyplina. Tyczy się to główne freelancerów, ale i osób na etacie. Dziennie muszą one bowiem przerzucić na ekran kilkadziesiąt tysięcy znaków, pamiętając jednocześnie o sensie budowanego tekstu i lekkości jego odczytu. Znużenie, brak weny, chęci rozwoju i poszerzania swoich horyzontów o najróżniejszą tematykę i wiedzę.. Może to stanowić sporą przeszkodzę do tego, by zostać dobrym Copywriterem.

Praca pod presją czasu – to nieodłączna część codzienności osób, które decydują się na Copywriting w swoim życiu zawodowym. Niektórzy borykają się z problemem braku skupienia uwagi, gdy myślą o zbliżającym się terminie oddania zlecenia. To przeszkoda, przez którą tworzone teksty mogą być gorszej jakości, a ich napisanie zajmuje znacznie dłużej.

Dlaczego zatem Klienci decydują się zlecać Copywriting fachowcom?

Głównym czynnikiem dla przedsiębiorcy jest czas, a czas to pieniądz. Mając na głowie setki innych spraw biznesowych ciężko byłoby skupić swoją uwagę na uzupełnianiu strony internetowej o treści. Jest to bowiem naprawdę czasochłonne i wymaga smykałki do pisania.

Przedsiębiorcy mogą być świetni w finansach, lecz humanistyczna strona ich osobowości wcale nie musi należeć do najsilniejszych. Biorąc pod uwagę, że zależy im na rozwoju biznesu i jak najlepszym odbiorze ich strony www przez potencjalnych klientów, zlecają opracowanie tekstów znawcom sztuki pisania.

Ludzie biznesu chcą, by ich strona była wizytówką ich profesjonalizmu i eksperckiego poziomu w danej dziedzinie. Do tego potrzebna jest odpowiednia oprawa tekstowa, ale i blog firmowy, na którym grupa docelowa znajduje wartościowe informacje o danych usługach, produktach, ich zastosowaniu, ale i korzyściach, które klient nabywa, decydując się na daną firmę i zakres jej działalności.

Bez względu na to, jak bardzo denerwująca jest kwestia Google, wysoka jakość tekstów, ich przygotowanie pod SEO, umiejętność zainteresowania czytelników i zapewnienie im odpowiedzi na ich pytania jest czynnikiem mającym wpływ na pozycję Twojej strony we wspomnianej wyszukiwarce. Chcesz zatem sam spędzić czas na przygotowaniu tych treści, czy bardziej opłacalnym będzie zlecenie tego zadania znawcy tematu?

Podsumowanie – co zyskujesz, zatrudniając Copywritera?

  1. Czas – pracuj nad biznesem, a ja zajmę się treścią na Twoją stronę
  2. Content – dostarczę tematy, którymi potencjalni odbiorcy mogą być zainteresowani podczas przeglądania Twojego bloga firmowego

Koszty – jak myślisz: lepiej jest zatrudnić Copywritera na etat, opłacać ZUS, urlopy, czy w kilka minut opłacić wystawioną fakturę i nie martwić się o resztę? Gdy tak podejdziesz do tematu, żaden cennik nie wyda Ci się wygórowany.

 

 

 

Rekomendowane artykuły