"Wysoka jakość to mój standard.."

Uncategorized

Odczarowujemy copywriting – bez tych kwestii treści nie pomogą!

usługi copywriting

Czy copywriting to klucz do zysków i skutecznej sprzedaży? Zdania w tym temacie są podzielone. Na samą sprzedaż ma wpływ wiele czynników, bez których ciężko oczekiwać rewelacyjnych wyników. W każdym biznesie istnieje szereg kwestii, które muszą rozwijać się spójnie, komplementarnie, na takim samym poziomie. Dopiero po uzyskaniu pewnej harmonii między nimi można spodziewać się dobrych wyników. Czy rozwinięcie własnego biznesu to ciężka praca? Zdecydowanie!

Co może wpływać na zwiększenie sprzedaży?

O jakich czynnikach wyżej mowa? Jest ich sporo, dlatego wypunktujemy je sobie poniżej:

  1. Działania prowadzone przez konkurencję
  2. Sezonowość i trendy
  3. Sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
  4. Rozwój kanałów sprzedaży
  5. Poziom renomy, rozpoznawalności marki i zaufania wśród potencjalnych klientów
  6. Wielkość popytu

Czym skutkuje brak treści?

W treści chodzi o jasną i zrozumiałą komunikację z drugą stroną, czyli potencjalnym klientem. Nawet najlepsza reklama może zostać negatywnie odebrana, jeżeli w przekazie zabraknie podstawowych informacji na temat oferty. Wyobraź sobie billboard bez jakiegokolwiek sloganu, nagłówka – sama grafika, którą można przypisać praktycznie do wszystkiego. Pojawia się wtedy pytanie – co tak właściwie autor miał na myśli? Czy ktoś tutaj coś sprzedaje czy tylko w wymyślny sposób udekorował szosę obok autostrady?

Copywriting – tekst ma znaczenie

Bez słowa nie ma gry na emocjach, budowania napięcia, zaciekawienia. Bez treści ciężko zaintrygować, ukierunkować, uwypuklić cel danego przekazu i w perswazyjny sposób zachęcić do zapoznania się z ofertą danej marki.

Dobrze napisany tekst nie tylko poinformuje o cenie produktu, jego nazwie i producencie. Taki opis naświetli korzyści wynikające ze skorzystania z oferty, a nawet przyczyni się do stworzenia potrzeb, których do tej pory potencjalni klienci nie byli świadomi. Potrzeba rodzi natomiast chęć zakupu. Przekłada się na zainteresowanie ofertą i możliwym zakupem.

Usługi copywriterskie to zatem jeden z szeregu elementów, który może zachęcić do zapoznania się z Twoimi produktami lub usługami. W technicznej odsłonie działalności firmy pomaga on pozycjonować się w wyszukiwarkach, zwiększać konwersję, rozpoznawalność marki, budować wizerunek firmy jako eksperta. 

Ostateczną decyzję podejmuje jednak klient. To on, kładąc na szalę swoje osobiste potrzeby i okoliczności zakupu, rozważa skorzystanie z oferty lub rezygnację z niej.



Rekomendowane artykuły